Eerste weekje Orlando

12 juli 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hey lieve mensen,

Op 5 Juli 2017 was het dan zover. Na maanden lange voorbereiding en stress was de tijd aangekomen dat Poppi en ik voor 1 jaar naar Amerika zouden vertrekken.

Na een moeizaam afscheid en een vlucht van ongeveer 10 uur waren we New yorkaangekomen in Newark waar wij een tussenstop zouden moeten hebben. Helaas was deze wat korter dan gepland omdat we om moesten vliegen vanwege heftige onweersbuien. We hadden precies 60 minuten om uit het vliegtuig te komen, ons groot koffer op te halen en weer te droppen, de strenge paspoort en visa controle te doorstaan, opnieuw in te checken en naar de goede gate te lopen. Dit laatste was dan ook geen succes. Last minute zagen we dat de gate was gewijzigd naar de andere kant van het vliegveld.... rennen dus! Gelukkig was alles gelukt en kwamen we na 3 uur vliegen aan in Orlando.

Aangekomen half 7 's avonds lokale tijd brak het zweet ons uit.
Dit keer niet van de stress maar 2 nachten slapen in het hotel!door de hitte. Na een geweldig ontvangst in het hotel kregen we te horen dat wij de eerste 2 nachten mochten doorbrengen in het hotel waar wij stage gaan lopen. Dit om te wennen aan de jetlag en het hotel.

1e Amerikaanse hamburger

'S avonds in het hotel kregen wij onze eerste echte Amerikaanse hamburger voorgeschoteld met in onze gedachten dat we gezond zouden gaan leven. Mission Failed!
Naast de hamburger kregen we een enorm glas drinken, die steeds werd "gerefilld". Het was in eerste instantie ook erg raar om een vol glas te laten staan.

Na 2 geweldige dagen kregen we te maken met onze eerste cultuurshock.... De mega Walmart met een naastgelegen Publix. Een supermarkt zo groot als 4 voetbalvelden! En wat luie Amerikanen betreft, lekker de auto pakken van de Walmart naar de Publix. Na deze shok zijn we samen met onze stagebegeleider gaan lunchen bij een broodjeszaak. Eenmaal terug bij het hotel kwam Poppi tot de ontdekking dat ze haar tasje kwijt was, en deze wel eens bij de broodjeszaak kon liggen.... Gelukkig waren we op tijd terug bij de broodjeszaak en was Poppi haar tasje gevonden.

Vrijdag was het dan zover! 's middags gingen we lunchen met onze nieuwe baas en zijn vrouw, 2 geweldige mensen. Na een heerlijke lunch kregen we de sleutel van ons appartement en zijn we samen met Tammy (vrouw van de baas) inkopen gaan doen bij de Walmart. Na 2 uur winkelen kwamen we dan ook met een volgeladen winkelkar naar buiten.

1 rij vol met chips      De volgeladen winkelkar

Samen fitnessen

De overige 2 dagen hebben we besteed om te genieten van de omgeving, te wennen aan ons nieuwe appartement en de nieuwe cultuur. We hebben gefitnest, gezwommen, gebruik gemaakt van de UBER en heerlijk rondgefietst (een gloednieuwe fiets kost zo'n 80 dollar).

Eenmaal op de fiets zochten we naar de snelste route naar onshotel. Deze was dan ook snel gevonden.... Gewoon de drukste weg pakken en tussen de auto's op het fietspad fietsen. (achteraf niet zo'n slim idee) De terugweg hadden we gekozen voor de weg via het winkelcentrum. Achteraf geen slim idee, want we zijn beide dollars lichter en 2 paar schoenen rijker.

Fietsend naar het werkNa de fietstocht lekker afgekoeld bij het zwembad van ons appartement. Tijdens het afkoelen zijn we erachter gekomen dat hier nogal wat enge beesten zitten zoals; slangen, hagedissen, krokodillen en grote vissen in het meer. Buiten dat lopen er ook hele lieve eekhoorntjes rond en zwemen er grote schildpadden in het meer voor ons appartement.

Toertist uithangenEekhoorntje                         Enge Beesten

Naast de fiets hebben we ook gebruik gemaakt van de UBER. Dit is een goedkope taxi die je overal naar toebrengt. Zondag hadden we ervoor gekozen om met de UBER naar de Walmart te gaan. Maar vlak voor dat deze arriveerde begon het te stortregenen en moesten we ongeveer 1,5 minuut lopen naar het "pick-up point". Zeik nat stapte we de taxi in en bracht hij ons naar de walmart. Stel je voor.. je kleren zo nat als met zwemdiploma C. Dit was dan ook niet raar want een half uur van ons vandaan was net een tornado geweest! Maarja als je kleren nat zijn en je hebt geen droogrek moet je toch een oplossing bedenken.... gewoon een springtouw tussen je koelkast en fiets ophangen.

De springtouwwaslijn

Afgelopen maandag ben ik begonnen met mijn eerste werkdag bij het hotel. De werkdag beviel erg goed en was snel voorbij. Iedereen in het hotel is erg aardig en wil het beste met je voor. Net zoals alle Amerikanen hier....

Dikke Kus, Fleur

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    12 juli 2017
    Benieuwd naar je nieuwe avonturen
  2. Mien:
    12 juli 2017
    Hey Fleur,
    Super man! Wat fijn dat je een giede start hebt gehad. Scheelt het halve werk. Geniet maar van alles wat je tegenkomt. Behalve krokodillenbiefstuk dan natuurlijk.
    Groetjes uit Roggel!