2e Maand Orlando

5 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hey lieve mensen,

We zitten alweer 2 maanden in het prachtige Orlando. De afgelopen 3 weken hebben we weer het een en ander beleefd wat je terug kunt lezen in mijn volgende blog. Ook staat deze week in het teken van orkaan Irma en onze geplande reis naar Panama City Beach.

Woensdag 16 Augustus was het tijd, om met nog een steeds aangeschoten Poppi naar Miami te gaan. De dag van te voren had Poppi een Uber besteld die ons naar het Megabusstation zou brengen. Deze belde 2 minuten voor tijd af waardoor we een nieuwe Uber moesten bestellen. Gelukkig was deze er op tijd en konden we om 8:00u de Megabus pakken richting Miami.

Na een rit van ongeveer 4 uur en een tussenstop in Hollywood Lauderdale waren we dan eindelijk aangekomen op het vliegveld in Miami. Vervolgens werden we opgehaald door een Uber, die ons naar het JW Marriott Marquis bracht. Na een rit van ongeveer 15 minuten kwamen we aan bij het hotel en mochten we doorlopen naar onze kamer op de 30e verdieping.

Eenmaal aangekomen op onze kamer keken we onze ogen uit. We hadden een kamer die uitkeek over de skyline van Miami. Beter konden we het niet krijgen. Voordat we naar Bayside zouden gaan, besloten we om nog even een kijkje te nemen door het hotel. Op de 19e verdieping vonden we onder andere een zwembad , basketbalveld, bowlingbaan, digitaal golfveld en een paar pooltafels. Het was een groot speelparadijs.

Hotel2Zwembadhotel

Rond 13:30u hadden we de Uber naar Bayside gepakt omdat we hier om 15:00u een speedboot tour hadden langs de kust van Miami. Tussendoor hebben we wat winkeltjes bekeken en geluncht bij Five Guys.

Om 15:00u was het tijd voor onze speedboot tour langs de kust van Miami. Van te Speedboatvoren werden foto’s genomen die je aan het eind voor $40 USD per stuk kon kopen. Gekke mensen hier in Miami. Tijdens deze tour kregen we de kust van Miami en Star Island te zien. Star Island is een eiland waar alle beroemde mensen wonen en je dus niet zo maar kan komen.  Tijdens de 45 minuten durende tour haalden we snelheden tot wel 200 km per uur. Dit was echt super gaaf was. Ook draaide ze super harde muziek waardoor er een leuke sfeer was op de boot.

Huis4Huis3Huis2Huis1

Na de speedboot tour hebben we de Uber terug naar het hotel gepakt om nog evenHotel (2) te zwemmen op de 19e verdieping. ‘S avonds zijn we gaan uiteten bij een heerlijk Italiaans restaurant, die een paar straten verderop lag. Die zelfde woensdagavond hebben we afgesloten met een cappuccino bij Area 31, een rooftop bar in downtown Miami.

RooftopbarRooftopbar1

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we nog wat winkeltjes wilde bezoeken en de rest van de dag aan het strand wilde liggen. Om 16:50 uur Beach1besloten we om terug te gaan naar het hotel zodat we daar nog even konden douchen. Helaas hadden we geen rekening gehouden met het spitsuur hier in Miami waardoor we om half 6 bij het hotel aankwamen. Hierdoor hadden we nog precies 1 uur om naar Miami airport te rijden, om zo onze Megabus terug naar huis te halen. Zowel Poppi als ik wouden we perse douchen omdat we nog onder het zand zaten. Het werd dus echt een race tegen de klok.

Om 18:00 uur stonden we klaar om opgehaald te worden door onze Uber. Gelukkig was deze er redelijk snel waardoor we nog  30 minuten hadden om op het vliegveld te komen. Helaas was de spits nog steeds bezig waardoor het erg spannend werd of we de Megabus gingen halen. Toen we de Uberchaffeur vertelde dat we de Megabus moesten halen ging hij steeds harder rijden om ervoor te zorgen dat we de bus zouden halen. 2 minuten voor tijd aangekomen op het Megabusstation, snel de Uberchauffeur getipt voor het harde rijden en ingecheckt bij de Megabus.

Na een ijskoude rit van ongeveer 4 uur, vroeg ik aan Poppi of ze kon kijken hoe ver we van huis waren. Zij vertelde mij erg blij dat we nog maar 20 minuten verwijderd waren van ons appartement. Op dat zelfde moment ging de bus vol in de remmen gingen en zagen we in de verte allemaal zwaailichten. Na 1,5 uur stil te hebben gestaan wist de chauffeur ons alleen te vertellen dat het nog veel langer zou gaan duren omdat er 2 doden waren gevallen en dat we de bus voorlopig nog niet uit mochten. Na 3,5 uur stil te hebben gestaan, probeerde we met ons beste Engels de andere reizigers te vragen wat er aan de hand was. Zij konden ons vertellen dat een vrouw die langs de weg liep was doodgereden door een persoon in een gestolen auto. Hierdoor ging de politie er van uit dat het om een “crime scene” ging. Uiteindelijk konden we na 4 uur stil te hebben gestaan eindelijk naar huis rijden.

Zaterdag 19 augustus was het tijd voor mijn eerste werkdag achter de Front Desk. In eerste instantie wel spannend maar hierdoor ook weer een super ervaring rijker.

Maandag 21 Augustus, de dag van de zonsverduistering. Toen ik ‘s ochtends met mam aan het facetimen was vertelde ze mij dat er die middag een zonsverduistering zou plaatsvinden over een gedeelte van Amerika. In eerste instantie maakte het me niet zo veel uit, totdat Poppi mij ‘s middags appte dat de zonsverduistering ook bij ons plaats zou vinden. Omdat je niet in de zon mag kijken op dat moment besloot ik om eerder naar het werk te gaan om te kijken of iemand de speciale bril bij zich had. Gelukkig had een gast van het hotel een speciale bril bij zich waardoor we de zonsverduistering hebben kunnen zien.

EclipseEclipse2

Woensdag 23 Augustus zijn we voor een auto gaan kijken. Abraham, een collega Autovan ons, heeft ons geholpen met het zoeken naar een goede auto. Deze dag zijn we naar verschillende auto dealers gegaan om te kijken wat ze te bieden hadden. Gelukkig was één van de autodealers een vriend van Abraham, waardoor hij ons een goede, goedkopere auto kon aanbieden.

Donderdag 24 Augustus zijn Poppi en ik naar International Drive gegaan om het outlet te bezoeken. Schijnbaar heeft Orlando de beste outlets van de wereld Braziliaanwaardoor het zeker een bezoekje waard was. Voordat we gingen shoppen zijn we eerst nog gezellig gaan eten bij een Braziliaans restaurant op International Drive. Na het eten zijn we meteen doorgelopen naar het outlet om nog tot 23:00 uur te kunnen shoppen. Toen we zagen dat er een Victoria’s Secret in het outlet zat kon onze dag niet meer stuk, maar toen we zagen dat alles voor $6 USD per stuk was, konden we wel huilen van blijdschap.

Vrijdag 25 Augustus zijn we samen met Sarah en Seth naar Orlando Eye gegaan. Hier hadden we ’s avonds een tafel gereserveerd bi “Sugar”. Poppi, Sarah en Seth hadden een vissenkom met mixdrank besteld. Helaas kon ik niet drinken en moest ik het met een grote ijscoupe doen.

OrlandoEYESugar

Zaterdag 26 Augustus zijn we ‘s ochtends met Sarah en Seth naar een Tattootrampolinehal gegaan, waar we 1 uur vrij mochten springen. Na 5 minuten springen waren we al dood op en voelde we ons echt oud. Na het springen zijn we gezellig gaan lunchen bij KEKE’s. Na de lunch is Poppi gaan werken en ben ik samen met Sarah en Seth naar Lake Eola gegaan. Later die avond zijn Sarah en ik naar de tattooshop gegaan omdat ze haar tattoo moest bijwerken. Na lang nagedacht te hebben, heb ik die avond besloten om mijn eerste tattoo te laten zetten.

Toen ik Maandag 4 September op het werk aankwam hadden sommige collega’s het over orkaan Irma. Omdat ik geen nieuws kijk wist ik totaal niet wat er gaande was, totdat ze vertelde dat er een kans bestaat dat orkaan Irma Zaterdag over ons heen kan trekken. Vandaag, 5 September, heeft de gouverneur van Florida de noodtoestand aangekondigd. Dit betekent dat we veel water en blikvoer moeten inslaan. Niks is nog zeker maar we moeten ons wel voorbereiden.

Buiten dit nieuws en na al het harde werken staat onze volgende bestemming weer op de planning….. Morgen gaan we voor 3 dagen naar Panama City Beach met de 4 andere stagiaires uit Atlanta!

Alle foto's kunnen jullie terug vinden in de foto map "2e maand Orlando"

Dikke kus, Fleur

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly schuurmans:
    6 september 2017
    Zo Fleur het ziet er allemaal super goed uit
    En wat lees ik Victoria secret wauw !!! je heb het daar zeker leeg gekocht outlet
    Ik zie dat je het erg naar je zin heb en over al komt blijf genieten lieve Fleur en tot het volgende reislogger❤️