Beter laat dan nooit! 3e/4e/5e Maand Orlando

18 november 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hey lieve mensen,

Wauw! We zijn alweer 4,5 maand hier in het mooie Orlando en zijn bijna op de helft van onze stage. Buiten het vele werken doen we tussendoor ook leuke dingen die je in mijn volgende blog terug kunt lezen.

Vrijwel 1 dag na orkaan Irma was alles weer zo goed als normaal. Iedereen leefde Night outzijn leven alsof er niks gebeurd was. Na de orkaan hebben we als hotel zo veel positieve reacties gekregen dat ze als beloning ons eten tot het eind van het jaar compenseren. Die zelfde week ben ik met Jessi gaan shoppen en hebben we de avond met z’n alle afgesloten bij Universal City Walk.

Shoppen!Night out

Begin September besloten we om toch maar eens voor een Amerikaans rijbewijs te gaan kijken. Na 4 uur wachten mochten we dan eindelijk naar het loket komen om Rijbewijs!alles te regelen en ons klaar te maken voor de test. Wat bleek, we hadden niet alle papieren bij… 4 uur voor niks gezeten dus. Daarom zijn we de volgende dag terug gegaan en konden we na 3 uur wachten weer opnieuw alles inscannen bij het loket, maar weer had ik niet alle papieren bij. Een week later mocht ik het nog een keer proberen. Dit keer had ik alle papieren en had ik de theorie toets gehaald! Een week na de theorie toets had ik ook mijn praktijk gehaald en mocht ik mijn Amerikaans rijbewijs in ontvangst nemen!

Na 2,5 jaar niet geturnd te hebben begon het hier toch weer een beetje te kriebelen, aangezien Amerika HET turnland is. Na wat research online ben ik Maandag 25 September samen met Poppi en Sara gaan turnen in  Orlando.

Turnen in Orlando

Op 18 Oktober kregen we hoog bezoek van meneer Van Berkum, die ons 2 x per stage komt bezoeken. De eerste avond zijn we gaan uiteten bij een luxe Uiteten Steakhousesteakhouse op International Drive. Na 20 minuten het menu doorgespit te hebben kwam de serveerster ons helpen door de soorten biefstuk te laten zien. Daardoor konden we eindelijk onze keuze maken, 2 voorgerechten en 1 gedeeld hoofdgerecht…. Ja 1 hoofdgerecht voor 3 personen. Na een gezellige en heerlijke avond verlieten we als laatste het restaurant.

De 2e dag hadden we beoordelingsgesprekken met meneer Van Berkum en onze stagebegeleiders die zeer goed hadden uitgepakt. Na de gesprekken zijn we naar de Premium Outlets gegaan en hebben we de avond afgesloten met een avondje Halloween Horror Nights.

Halloween Horror NightsHalloween Horror Nights

Voordat meneer Van Berkum weer naar huis ging, hebben we heerlijk gebruncht bij KeKe’s en hebben we de middag afgesloten met een ijsje bij Menchie’s Frozen Yogurt.

Op 21 Oktober besloten Jessi en ik om naar Weikiva Springs te gaan. Dit zijn “Zwembaden” die door de natuur zijn ontstaan. Na een avontuurlijke rit kwamen we uit bij een prachtig bosgebied die leidde tot de Springs. Na een beetje rond gekeken te hebben besloten we om toch een kano te huren en dit allemaal op eigen risico omdat je tussen het wild gaat kanoën. Op het begin hadden we nog al wat stress maar uiteindelijk viel dit reuze mee. Al met al een prachtige ervaring en blij dat we het gedaan hadden.

Weikiva SpringWeikiva SpringsWeikiva Spring' KrokodillenWeikiva Spring' Schildpadden

30 Oktober de dag voor Halloween hadden Sara en ik afgesproken om pompoenen te gaan versieren/snijden. Later die avond zijn we naar een klein veld gegaan om onze eigen pompoen uit te zoeken. Tijden het genot van Poppi haar pannenkoeken hebben we onze pompoenen bewerkt wat eindigde op een geweldig resultaat!

Pompoenen bewerkenHet resulaat!Mijn pompoen gevonden!

Op 31 Oktober was het eindelijk tijd voor Halloween! Na een avond gewerkt te Halloween!hebben, ben ik samen met Jessi, Thomas en Michael Down Town gegaan. Helaas was het zo druk dat we besloten hebben de avond door te brengen bij een huisfeest van een van hun vrienden. Ook hield het hotel een pumpkin contest tussen alle afdelingen binnen het hotel. Later die week werd bekend gemaakt dat de Front Desk had gewonnen met ons zelfgemaakte vliegtuig.

Halloween!Pumpkin Contest

Op 1 November hadden Glo, Jessica en ik eindelijk samen vrij! Daarom hadden we besloten om samen een dag door te brengen bij Lake Eola. Na een heerlijke lunch hebben we gezellig rondgewandeld en gedobberd op het water. Deze avond hadden we gezellig afgesloten met een ijsje bij Menchie’s Frozen Yogurt.

Lake EolaLake Eola

Op 11 November zijn Lakisha en ik op uitnodiging van onze GM naar Island of Adventure in Universal gegaan. Deze avond was voor genodigden omdat Kennedy Space Centre het park had afgehuurd. Om 19:30 uur ging het park open en kwamen we binnen via een rode loper. Na een geslaagde avond zonder wachtrijen moesten we om 00:30 uur het park helaas verlaten.

UniversalUniversalUniversal

Op 15 November was het tijd voor Michaels verjaardag. Omdat hij zelf die avond Topgolfmoest werken zijn Jessi, Thomas en ik gaan eten bij het restaurant waar hij werkt. Tijdens het eten hadden we trivia gespeeld met de andere mensen die in het restaurant waren. Later die avond zijn we met zijn alle naar International Drive gereden om daar het nieuwe spel “Topgolf” te spelen.

De volgende dag hadden Jessi en ik beide een vrije dag en besloten deze door te brengen op Clearwater Beach. Na een rit van 2 uur kwamen we aan bij een Clearwater Beachprachtig wit strand aan de west kust van Florida. Helaas waaide het hard waardoor het toch kouder was dan verwacht. Na 3 uur op het strand gelegen te hebben besloten we een rondje te lopen langs de pier en de haven. Hier zagen we allemaal boten liggen die dolfijnen bezichtigen aanboden. Helaas gaven alle boten geen garantie voor dolfijnen omdat het donker werd. Na 15 minuten nagedacht te hebben besloten we toch om op “sunset tour” te gaan en met succes! Halverwege de tour zagen we een super dolfijn en super mooie zonsondergang op het zelfde moment! Een zeer geslaagde dag dus….

Sunset TourSunset TourDolfijn!Sunset

Alle foto's kunnen jullie terug vinden in de foto map "3/4/5 maand Orlando"

Dikke kus, Fleur

1. Elly schuurmans:
    18 november 2017
    Wat een mooie ervaring maak jij mee Fleur
    Nog heel veel plezier daar blijf genieten